にっき

ゲーム記や転載された絵の削除申請まとめ、療養中の記録。

Instagramで削除申請突っ返された時の返答例2件

2件以上はあったんですが、私の返答はだいたい似たようなもので、その後受理されました。

最初に提出した内容を、コピペじゃなくて文章打ち直して提出、って感じです。え、申請内容と同じこと言い返してもいいんだあ…と思いました。

今までのやり取りのメールが残っているのですが、どれも英語なので、私が送った内容もまとめてDeepL翻訳しました。なのでちょっと意味不明文章も混じっていると思います。

また、Instagramから何言われたかのメールも一緒に添えます。ぜひ参考にしてください。

今後増えたら追記します。

1件目

Someone is using my art without my permission.
Please apply for removal.
My account is currently private.
So I will send you a screenshot.
My art contains my ID.
Also, the person who made the unauthorized use on Instagram credits my ID
within the post.
This is clearly a fact that I am using someone else's artwork.
Their location is indicated by the red line in the screenshot.
Case1:https://www.instagram.com/p/CJeELH0FIDW/
Proof screenshot:ss1.jpg
Case2:https://www.instagram.com/p/CC9Wv2spAxp/
Proof screenshot:ss2.jpg
I forbid anyone to use my art without my permission.
However, since I cannot be contacted, I am asking Instagram management to
remove it.

 

誰かが私のアートを無断で使っている
私の作品を無断で使用している人がいます。
削除を申請してください。
現在、私のアカウントは非公開になっています。
なので、スクリーンショットを送ります。
私のアートには私のIDが含まれています。
また、Instagramで無断使用した人は、投稿内で私のIDをクレジットしています。
を投稿内に記載しています。
これは明らかに私が他人のアートワークを使用している事実です。
その場所はスクリーンショットの赤い線で示されています。
事例1:https://www.instagram.com/p/CJeELH0FIDW/
証拠となるスクリーンショット:ss1.jpg
事例2:https://www.instagram.com/p/CC9Wv2spAxp/
スクリーンショット:ss2.jpg
私は、私の作品を無断で使用することを禁じています。
しかし、私と連絡が取れないため、Instagramの運営者に削除を依頼しています。
削除してください。

 

Instagram

Hi,

Thanks for contacting us. It looks like you're attempting to report content that you believe infringes your copyright. To review your report further, we'll need you to provide the following:

- An example of your copyrighted work, such as a link (URL) to a publicly available version of your copyrighted work. If you cannot provide an example of your copyrighted work, please provide us with a description of your copyrighted work. Attaching an example of your work may also be helpful.

- A link (URL) leading directly to the photo, video, or other content you're reporting on the platform. If a link isn't available, please provide a detailed description of where it appears on Instagram, including the name of the person who posted it and the time they posted it. To learn how to get a URL to a photo or video on Instagram, please visit the Help Center:
http://help.instagram.com/372819389498306?ref=CR

- An explanation of how you believe the reported content is infringing your copyright.

Once we've received this additional information, we'll continue to look into your report.

Thanks,

Lee
Instagram

こんにちは。

ご連絡ありがとうございます。あなたの著作権を侵害していると思われるコンテンツを報告しようとしているようです。あなたの報告をさらに検討するために、次のものを提供していただく必要があります。

- あなたの著作権で保護された作品の例、たとえば、あなたの著作権で保護された作品の公開バージョンへのリンク (URL) など。著作物の例を提供できない場合は、著作物に関する説明を提供してください。また、著作物の例を添付していただくと、より効果的な場合があります。

- プラットフォーム上で報告する写真、ビデオ、その他のコンテンツに直接つながるリンク(URL)。リンクがない場合は、投稿者の名前や投稿時間など、Instagram上のどこに表示されているかを詳しく説明してください。インスタグラム上の写真や動画のURLを取得する方法については、ヘルプセンターをご覧ください。
http://help.instagram.com/372819389498306?ref=CR

- 報告されたコンテンツがどのように著作権を侵害していると考えているかについての説明。

この追加情報を受け取った後、お客様の報告について引き続き調査します。

 

私の返信

相手が箇条書きで述べたのでこちらも箇条書きで応戦します。

1.
ttps://poipiku.com/[ポイピクURL].html
Here is a link where you can see my original art.
Please click the button. It is written in Japanese.
「すべてを表示」
2.
Case1:https://www.instagram.com/p/CJeELH0FIDW/
Case2:https://www.instagram.com/p/CC9Wv2spAxp/
3.
You are using my copyrighted material without my permission.
I forbid any unauthorized use.
Please delete it.
So I will send you a screenshot.
My art contains my ID.
Also, the person who made the unauthorized use on Instagram credits my ID
within the post.
This is clearly a fact that I am using someone else's artwork.
Their location is indicated by the red line in the screenshot.

1.

ttps://poipiku.com/[ポイピクURL].html
私の原画を見ることができるリンクです。
ボタンをクリックしてください。日本語で書かれています。
「すべてを表示」

2.

ケース1:https://www.instagram.com/p/CJeELH0FIDW/
ケース2:https://www.instagram.com/p/CC9Wv2spAxp/

3.
あなたは私の著作物を無断で使用しています。
無断使用を禁じます。
削除してください。
そこで、スクリーンショットを送ります。
私の作品には私のIDが含まれています。
また、Instagramで無断使用した人は、投稿内で私のIDをクレジットしています。
これは明らかに私が他人のアートワークを使用している事実です。
その場所は、スクリーンショットの赤い線で示されています。

 

2件目

Someone is using my work uploaded to Twitter without my permission.
User name: kirby_gallery
Look at the description section of the post.
It is listed as "@haruneichi on twitter".
"@haruneichi" refers to my twitter account.
I am sending you proof that I control the twitter account and am requesting that it be deleted.
Since I am currently on a private account, I will send you a screenshot instead of the URL.
Please delete it.

Twitterにアップロードした私の作品を無断で使用している人がいます。
ユーザー名:kirby_gallery
投稿の説明欄を見てください。
twitterの@haruneichi」と記載されています。
"@haruneichi "は私のツイッターアカウントのことです。
私がtwitterのアカウントを管理している証拠をお送りしますので、削除をお願いします。
現在、私は非公開アカウントなので、URLの代わりにスクリーンショットを送ります。
削除をお願いします。

 

Instagram

Hi,

Thanks for contacting us. It looks like you provided a link to an entire Page, group or profile. 
We’ve reviewed your report, and it's not clear that the entire Page, group or profile infringes your copyright.  

So that we can better understand your report, please provide the following:

- A link(s) (URL) leading directly to the specific photo, video, or other content you're reporting on the platform. If a link isn't available, please provide a detailed escription of where it appears on Instagram, including the name of the person who posted it and the time they posted it. Attaching a screenshot may also be helpful.
To learn how to get a URL to a photo or video on Instagram, please visit the Help Center:
https://help.instagram.com/372819389498306?ref=CR

Once we've received this additional information, we'll continue to look
into your report.

Thanks,

Cian
Instagram

 

こんにちは。

 

ご連絡ありがとうございます。ページ、グループ、またはプロファイル全体へのリンクを提供されたようですね。
私たちはあなたのレポートを検討しましたが、そのページ、グループ、またはプロファイル全体があなたの著作権を侵害しているとは言えません。 

あなたのレポートをよりよく理解するために、以下を提供してください。

 

- あなたが報告している特定の写真、ビデオ、またはプラットフォーム上の他のコンテンツに直接つながるリンク(複数可)(URL)。リンクがない場合は、投稿者の名前、投稿時間など、Instagramのどこに表示されるかを詳しく説明してください。スクリーンショットを添付していただくと、より効果的な場合があります。
インスタグラムの写真や動画のURLを取得する方法については、ヘルプセンターをご覧ください。
https://help.instagram.com/372819389498306?ref=CR

 

この追加情報を受け取った後、お客様のレポートについて引き続き調査します。

ありがとうございました。

 

Cian
インスタグラム

 

私の返信

My Twitter is currently private.
So I will send you a screenshot.
Please take a look at my Twitter screen.
My ID is "@haruneichi".
Next, please look at my Instagram page.
Look at the description.
"credit: @haruneichi on twitter".
This is a sentence indicating that I reposted from my Twitter.
And I did not give any permission.
Please delete it.

私のTwitterは現在非公開です。
なので、スクリーンショットを送ります。
私のTwitterの画面を見てください。
私のIDは「@haruneichi」です。
次に、私のInstagramのページを見てください。
説明文を見てください。
"credit: haruneichi on twitter "とあります。
これは、私が自分のTwitterから転載したことを示す文章です。
そして、私は何の許可も出していません。
削除してください。